Bu yazıda size Lizbon’dan günübirlik gidebileceğiniz güzel yerleri anlatacağım.
Cascais gezi notları, Sintra Gezi Notları ve Cabo do Roca gezi notları yazıp; Pena Sarayı’na sebep gidilir, Avrupa’nın en batı ucu neresidir, Avrupa’nın en batı ucuna sebep gidilir gibi bulgular vereceğim.
Eğer Lizbon’da 3 gün ya da daha çok zamanınız varsa Lizbon’un okyanus kenarı sayfiye bölgesini gezmeyi düşünebilirsiniz.

Şehir merkezinden çok henüz değişik bir havası var buraların, biz çokbeğeni aldık ve herkese öneriyoruz.
Fotoğraflarla sizi ikna etmeye çalışacağım
Cascais, Sintra ve Cabo da Roca rotasını izleyerek 1 tam gününüzü burotaya ayırabilirsiniz.
Yola erken çıkarsanız ve otomobil ile gezerseniz Lizbon’a çok geç olmadan geri dönebilirsiniz dahi (günler uzunsa).
Toplu taşıma ile hareket edeceklere de bir itirazımız yok.
Cascais’e giden trenler Cais do Sodre istasyonundan kalkıyor ve süper manzaralı bir yol eşiliğinde basitçe Cascais’e götürüyor sizi.
Cascais’den Sintra’ya ise otobüslerle geçmek olası.
417 numaralı otobüse biniyormuşsunuz ve yarım saat sürüyormuş yol.
Cascais’den Sintra’ya giden otobüs Sintra’nın tren istasyonuda duruyormuş ve buradan Sintra merkeze ya da Pena sarayına gitmekiçersinde 434 numaralı otobüse binmeniz gerekiyormuş.
Lizbon merkezden dolaysız Sintra’ya gitmek dilerseniz de bineceğiniz tren Rossio’dan kalkıyor.
Sintra’dan da Avrupa’nın en batı noktası Cabo do Roca’ya giden otobüsler var: 403 numara.
Aynı otobüse Cascais’den de binilebiliyor.
Eğer bu seviyeye 2 gün ayırabiliyorsanız, konaklamanız Lizbon merkez ise ve toplu taşıma ile hareket edecekseniz Cascais ile Cabo do Roca’yı aynı güne koyup Sintra’ya 1 tam gün ayırmak henüz mantıklı olabilir.
Cascais, Sintra ve Cabo do Roca üçlüsünü aynı gün içerisinde gezebilmekiçersinde altınızda bir otomobil olması iyi gerçekleşir.
Taksi servis kullanabilir, günlük turlara da katılabilirsiniz.
Ama biz bu gezide 4 şahıs ve 1 bebek olunca otomobil kiralamanınhenüz mantıklı olacağını düşündük, özgürce hareket etmenin keyfiniçıkardık.
Arabamızı internetten kiralamış olsaydık çok ucuz görünüyordu fiyatlar.
Ama bu hususta biraz ferah davranıp Mundial Otel’in altındaki Avis’e gidip kiraladık ve günlüğü 80 euroya geldi.
Üstelik ardından arabayı havaalanına bıraktığımız içersinde 30 euro ödedik.
20 euro da benzin koyunca ücret 130 euroyu buldu fakat 2 aileolabildiğimiz içersinde ücret 2’ye bölündü.
Benim önerim bu otomobil kiralama işini internetten halletmenizistikametinde.
Cascais

Bizim otomobil kiralayıp yollara düşmemiz öğlen saat 1’i buluş içersindeCascais’i pas geçmek mecburiyetinde kaldık.
Cascais’de ne kaçırdık? Okyanus kenarındaki bu kıyı kasabasına daha fazla yüzmek içersinde gidiyorlar.
Eminim bir şeyler yiyip içmek, bisiklete binip okyanus havası alabilmekda zevklidir.
Boca do Inferno adlı tabii kaya oluşumu ve Guincho Plajı en sevilen yermiş Cascais’de.
Bisiklet kiralayarak dolaşmak isterdim.
Sintra

Biz gezmeye Sintra’dan başladık.
Sintra tabii güzelliğe sahip orman içersinde bir kasaba.
Kendinizi güney İtalya’da farkedebilirsiniz.
Yol Lizbon’dan yarım saat kadar devam ediyor.
Biz evvel Sintra merkezinden henüz geride bir noktada arabayı parkedip Sintra sandığımız yerde dolandık ve “burada bişi yokmuş yeaaah” dedik.
Daha ardından bir şeyleri hatalı yaptığımızı anlayıp Sintra merkeze ulaştık ve orada yemek yedik.
Yemek yediğimiz restorant Romaria de Baco idi.
Lezzetler güzel, hizmet yavaştı.
Sintra merkezden farklı görmeniz lüzumlenen yerler:

Pena Sarayı, Moorish Castle, Palácio Nacional (Milli Saray), The Quinta da Regaleira malikanesi.

Pena sarayı bir ulusal parkın içersinde, yeşillikler içersinde bir tepedeheyetmiş masal şatosu.
1755 depreminden evvel burada ufak bir manastır varmış.
O dönemin kralı, zelzelede yok olan manastırın adına bir yazlık saray yaptırmaya hüküm vermiş.
Sarayın mimarisi herhangi bir akımı delegasyon etmiyormuş, muhtelifakımların kombinasyonu olarak düşünülmüş ama rengarenk görünümüyle çok ilgi çekici ve beğenilen bir yer olmayı başarmış.
Pena Sarayı Unesco dünya kalıtı listesinde.Biz otomobil ile ulaştık sarayın giriş kapısına, ama arabayı bırakmak içersinde biraz uzağa ve yokuş aşağı bir yere park etmemiz gerekti.
O kadar zahmet çekip arabayı park edince sarayın önüne geldim zannetmeyin, arabayı bıraktığınız yerden henüz da tepede yer alıyorPena Sarayı.
Ve bir ufak otobüse henüz binmeniz gerekiyor.
Pena sarayına girişte biletinizi bir biletmatik makinesinden kredi kartı ile alabiliyorsunuz.
Hem giriş bileti, hatta saraya çıkan shuttle servisinin biletini buradan alıyorsunuz.
Giriş şahıs başı 14 euro, servis otobüsü ise 3 euro.
(2017 mayıs fiyatları)
Pena Sarayı’nın sonrasında çoğu şahıs Moorish Castle ‘a yürüyerek geçiyor.
“Castelo dos Mouros” başka bir deyişle Moor Kalesi’ni ziyaret bileti 8 euro değerindeymiş fakat Pena Sarayı, National Palace ile toplu biletleri satılıyormuş.
Biz gitmedik bu kaleye.
The Quinta da Regaleira malikanesi ise çoğu yerde karşınıza gelecekolan bu kuyu resminin yer aldığı yermiş.
Cabo Do Roca

Biz Sintra merkezi ve Pena Sarayı’nı gezip Avrupa’nın en batı noktası olan Cabo do Roca’ya doğru yola çıktık.
Burası da Sintra’dan yarım saat mesafede.
Cabo da Roca, Avrupa kıtasının en batı ucu, harbiden doğanın ne kadarkuvvetli olduğunu hissettiğiniz, kendinizi rüzgarın uğultusuna bırakacağınız bir yer.
“Avrupa kıtasının en batısına gittim” demekle yetinmeyip bunu belgelemek dilerseniz buradaki ziyaretçi ofisinden alacağınız 11 euro değerindeki sertifika ile Avrupa’nın en batı ucunda bulunduğunuzu tescil ettirebilirsiniz.
Nasıl da akilane bir pazarlama taktiği değil mi? Ben de kapitalizmin oyununa alet oldum ve Ekin içersinde aldım sertifikayı.

SON YAZILARIMDAN HABERDAR OL

E-Mail adresime kayıt olursanız haftalık yazılarımdan haberdar olabilirsiniz.